|
Дата розміщення: 16.04.2019
IX. Опис бізнесу
Зміни в організаційній структурі відповідно до попередніх звітних періодів |
Товариство не має фiлiй, представництв та дочiрнiх пiдприємств. Змiн в органiзацiнiй структурi товариства за звiтний перiод не вiдбувалось. |
Cередньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу (осіб), середня чисельність позаштатних працівників та осіб, які працюють за сумісництвом (осіб), чисельність працівників, які працюють на умовах неповного робочого часу (дня, тижня) (осіб), фонду оплати праці. Крім того, зазначаються факти зміни розміру фонду оплати праці, його збільшення або зменшення відносно попереднього року. Зазначається кадрова програма емітента, спрямована на забезпечення рівня кваліфікації її працівників операційним потребам емітента |
Середньооблiкова чисельнiсть працiвникiв облiкового складу - 123 особи. Позаштатних працiвникiв, осiб, якi працюють за сумiсництвом та осiб, якi працюють на умовах неповного робочого часу на товариствi не облiковується. Витрати на оплату працi за звітний період складають 9361 тис.грн. Товариство у достатнiй мiрi забезпечено професiйними кадрами, якi мають квалiфiкацiю вiдносно займаних посад по штатному розкладу. |
Належність емітента до будь-яких об'єднань підприємств, найменування та місцезнаходження об'єднання, зазначаються опис діяльності об'єднання, функції та термін участі емітента у відповідному об'єднанні, позиції емітента в структурі об'єднання |
Товариство не входить до складу будь-яких органiзацiй, пiдприємств та установ. |
Спільна діяльність, яку емітент проводить з іншими організаціями, підприємствами, установами, при цьому вказуються сума вкладів, мета вкладів (отримання прибутку, інші цілі) та отриманий фінансовий результат за звітний рік по кожному виду спільної діяльності |
Товариство не здiйснює спiльної дiяльностi з iншими органiзацiями, пiдприємствами та установами. |
Будь-які пропозиції щодо реорганізації з боку третіх осіб, що мали місце протягом звітного періоду, умови та результати цих пропозицій |
Жодних пропозицiй щодо реорганiзацiї товариства з боку третiх осiб не надходило. |
Опис обраної облікової політики (метод нарахування амортизації, метод оцінки вартості запасів, метод обліку та оцінки вартості фінансових інвестицій тощо) |
Облiкова полiтика Товариства розкриває основи, стандарти, правила та процедури облiку, якi Товариство використовує при веденi облiку згiдно Н(С)БО. Основними характеристиками фiнансової звiтностi є зрозумiлiсть, доречнiсть, iстотнiсть, надiйнiсть, правдиве вiдображення, переваження сутi над формою, обачнiсть, повнота, порiвняння. Використання основних якiсних характеристик дозволяє забезпечити достовiрне та об'єктивне складання фiнансової звiтностi щодо фiнансового стану, результатiв дiяльностi та змiн у фiнансовому станi Товариства. |
Основні види продукції або послуг, що їх виробляє чи надає емітент, за рахунок продажу яких емітент отримав 10 або більше відсотків доходу за звітний рік, у тому числі обсяги виробництва (у натуральному та грошовому виразі), середньореалізаційні ціни, суму виручки, окремо надається інформація про загальну суму експорту, а також частку експорту в загальному обсязі продажів, перспективність виробництва окремих товарів, виконання робіт та надання послуг; залежність від сезонних змін; про основні ринки збуту та основних клієнтів; основні ризики в діяльності емітента, заходи емітента щодо зменшення ризиків, захисту своєї діяльності та розширення виробництва та ринків збуту; про канали збуту й методи продажу, які використовує емітент; про джерела сировини, їх доступність та динаміку цін; інформацію про особливості стану розвитку галузі виробництва, в якій здійснює діяльність емітент, рівень впровадження нових технологій, нових товарів, його становище на ринку; інформацію про конкуренцію в галузі, про особливості продукції (послуг) емітента; перспективні плани розвитку емітента; кількість постачальників за основними видами сировини та матеріалів, що займають більше 10 відсотків у загальному обсязі постачання, у разі якщо емітент здійснює свою діяльність у декількох країнах, необхідно зазначити ті країни, у яких емітентом отримано 10 або більше відсотків від загальної суми доходів за звітний рік; |
Основною продукцією заводу "САДА" є стартерні свинцево-кислотні акумуляторні батареї, що випускаються під торговою маркою "SADA", "Combat", "Profi HD" для легкових, вантажних автомобілів і сільгосптехніки. Вся продукція відповідає вимогам ТУ У 24962494.002-01 і ГОСТ 959-91. Крім продажу АКБ власного виробництва, був укладені угоди на продаж на території України АКБ MIDAC (Італія) і Delkor (Ю. Корея), Ultrasell (Англія), також батареї деяких популярних брендів (TOPLA, MONBAT, VARTA, BOSCH). |
Основні придбання або відчуження активів за останні п'ять років. Якщо підприємство планує будь-які значні інвестиції або придбання, пов'язані з його господарською діяльністю, їх необхідно описати, включаючи суттєві умови придбання або інвестиції, їх вартість і спосіб фінансування |
Протягом 2014-2018 рокiв Товариство не здiйснювало суттєвого придбання або вiдчуження активiв. |
Інформація про основні засоби емітента, включаючи об'єкти оренди та будь-які значні правочини емітента щодо них; виробничі потужності та ступінь використання обладнання; спосіб утримання активів, місцезнаходження основних засобів. Крім того, необхідно описати екологічні питання, що можуть позначитися на використанні активів підприємства, плани капітального будівництва, розширення або удосконалення основних засобів, характер та причини таких планів, суми видатків, в тому числі вже зроблених, опис методу фінансування, прогнозні дати початку та закінчення діяльності та очікуване зростання виробничих потужностей після її завершення |
Первiсна вартiсть основних засобiв товариства станом на кiнець звiтного перiоду складає 36083 тис. грн., знос становить 17761 тис. грн. Нарахування амортизацiї основних засобiв проводиться у вiдповiдностi з податковим законодавством України. Орендованих основних засобiв товариство не має. Всi основнi засоби виробничого призначення, зозташовані за місцем знаходження Твариства. Обмежень на використання майна емiтента немає. |
Проблеми, які впливають на діяльність емітента; ступінь залежності від законодавчих або економічних обмежень |
Основними факторами, які вплинули на зменшення виробнчих потужностей є падіння попиту на ринку акумуляторних батарей пов'язане із загальним економічним і військовим кризою в країні, скорочення ринку збуту за рахунок втрати АРК Крим та частини східного регіону, а також жорсткої конкуренції (в т.ч. і з заводами-виробниками, які мають повний цикл у власному виробництві) привело до падіння обсягу продажів власних акумуляторних батарей в натуральному вираженні на 21,5% в цьому році в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. |
Опис обраної політики щодо фінансування діяльності емітента, достатність робочого капіталу для поточних потреб, можливі шляхи покращення ліквідності за оцінками фахівців емітента |
Протягом звiтного перiоду товариство не користувались залученим коштами. Джерелами фiнансування є виключно власнi обiговi кошти. |
Вартість укладених, але ще не виконаних договорів (контрактів) на кінець звітного періоду (загальний підсумок) та очікувані прибутки від виконання цих договорів |
Укладенi, але не виконанi договори вiдсутнi. |
Стратегія подальшої діяльності емітента щонайменше на рік (щодо розширення виробництва, реконструкції, поліпшення фінансового стану, опис істотних факторів, які можуть вплинути на діяльність емітента в майбутньому) |
Перспективними напрямками подальшого розвитку Товариства, зростання обсягу виробництва та його прибутковості є: Реалізація продукції: 1. Підвищення роздрібних продаж по всім власним торгово-сервісним центрам. 2. Збільшення продажів в сегменті кінцевих споживачів, корпоративних клієнтів (автопарки, великі підприємства). 3. Збільшення долі продажу імпортних стартерних батарей (Optima, Midac, Electric Power, Delkor). 4. Розвиток нових товарних груп (стаціонарних та тягових батарей). Цей напрямок особливо актуальний в зв'язку з ростом відновлювальних джерел живлення: сонячні електростанції, вітряні та інші. Розвиток бренда торгової сеті: 1. Проведення рекламних дій, для збільшення популярності бренду (ТМ сітки) "АКБ ПЛЮС". 2. Формування у споживача стійкої асоціації "АКБ ПЛЮС" - це національна мережа, що спеціалізується на продажу та обслуговуванню усіх видів акумуляторів. Придбати акумулятори можна будь-яким зручним способом: в одному з торгово-сервісних центрів, в Інтернет - магазині або через тендер. Сервісну підтримку, придбаної у нас продукції, можна отримати в будь-якому регіоні, в незалежності від місця покупки, що особливо цінно для великих автопарків, чий транспорт працює по всій Україні. 3. Окрема увага рекламі спрямованої на роздрібного клієнта (що призводить реклама). Виробництво (при відсутності додаткової інвестиційної програми): 1. Поступове модернізація обладнання та капітальний ремонт окремних одиниць обладнання та транспорту. 2. Постійні поліпшення продукції, що випускається: поліпшення конструкції і характеристик, збільшення терміну служби, зниження собівартості та ін. 3. Зниження енерговитрат підприємства. Насиченість і потреба ринку в продукції Не дивлячись на насиченість ринку акумуляторів, підприємству вдається протягом останніх років зберігати свої позиції на ринку і підтримувати рентабельність продукції на рівні 18%, в залежності від конкретної моделі акумулятора. Цей факт свідчить, що ринок акумуляторів залишається як і раніше перспективним і привабливим. І в подальшому ємність українського ринку буде збільшуватися (в Україні приходиться 240 автомобілів на 1000 чоловік, в той час як у Європі цей показник на рівні 450-600шт. авто на 1000), темпи приросту оцінюються приблизно у 2-5 %. Одним із стратегічних завдань ПРАТ "АЗ "САДА" є вийти в найближчі 4-5 років на обсяги реалізації АКБ близько 110 тис. штук в рік і досягнення частки ринку в 8-9 %. |
Опис політики емітента щодо досліджень та розробок, вказати суму витрат на дослідження та розробку за звітний рік |
Керiвництво товариства проводить работу з вивчення ринку сбуту. Вивчаються можливостi зниження собiвартостi товарiв та послуг шляхом оптимiзацiї витрат з урахуванням вимог та стратегiї пiдприємтсва. |
Інша інформацію, яка може бути істотною для оцінки інвестором фінансового стану та результатів діяльності емітента, у тому числі, за наявності, інформація про результати та аналіз господарювання емітента за останні три роки у формі аналітичної довідки в довільній формі |
Товариство не здiйснювало квалiфiкованого аналiзу своєї фiнансово-господарської дiяльностi, для надання iнвесторам iнформацiї про фiнансовий стан та результати дiяльностi емiтента. |
|